V logistiki je treba razvijati bolj trajnostne rešitve, ena izmed njih, ki se hitro premika, pa je elektrifikacija. Trenutno v industriji ravnanja z materiali prevladujeta dve baterijski rešitvi: svinčeno-kislinske in litij-ionske baterije. In alternativna energetska rešitev za napajanje litij-ionskih baterij se trenutno povečuje: sončna energija.
Nove tehnologije znotraj litij-ionskih
Tehnologije znotraj litij-ionskih se hitro razvijajo: z uporabo novih kemij in programske inteligence je mogoče zgraditi baterijske module, da se izognemo opremljanju viličarjev z velikim akumulatorjem. Ta prilagodljivost ponuja vrsto novih možnosti. Stroje je mogoče preoblikovati, da postanejo lažji, manjši in energetsko učinkovitejši.
Ko pogledamo življenjski cikel, ki ga ponujajo modularne rešitve baterij, lahko ločimo različna življenja:
- Prva življenjska doba: baterija je izdelana in vgrajena v električni viličar
- Druga življenjska doba: ker baterija zaradi optimiziranega akumulatorskega sistema doživi viličar, se lahko iz komponent akumulatorja sestavi nov sistem
- Tretje življenje: power banking
- Četrta življenjska doba: dragocene kovine in druge komponente iz baterije se ponovno uporabijo
Power banking
Ena od omejitev, ki se lahko pojavi pri delu z električnimi vozili, je, če je vozni park viličarjev sestavljen iz velikega števila strojev, vendar obstaja le omejena količina električne energije, ki jo lahko dobavi stavba. Ker tovornjaki na litij-ionski pogon imajo koristi od priložnostnega polnjenja (redno polnjenje v majhnih količinah, ne da bi se baterija izpraznila), mora biti električna energija uravnotežena in na voljo v vseh izmenah.
Rešitev za to je bančna energija: s shranjevanjem električne energije je mogoče izravnati konično moč in kupci se lahko odločijo za nakup energije v času, ki je stroškovno učinkovitejši (na primer ponoči), ali za uporabo sončne energije.
Sončna energija na strehi
Zakaj torej sončna energija na strehi? Preprosto povedano: solarna energija nam bo pomagala varčevati okolje, hkrati pa prihranila na računu za elektriko. Solar je danes na prelomni točki. Glede na World Energy Outlook 2019 (Mednarodna agencija za energijo) sončna energija predstavlja več kot 40 % na novo nameščenih energetskih zmogljivosti po vsem svetu v zadnjih dveh letih, po ceni, nižji od tržnih cen v večini držav.
Podjetja vgrajujejo sončno energijo na strehah, da zagotovijo cenejšo elektriko, da prihranijo denar že od prvega dne, in da povečajo gotovost cen z dolgoročnim varovanjem pred nestanovitnostjo cen. Dolgoročno zaklepanje stroškov električne energije na predvidljivi ravni na vse bolj nestanovitnem trgu postaja vse bolj privlačna alternativa.
Drug razlog, zakaj je sončna energija zanimiva za podjetja, je premik na trgu v svetu, ki je vse bolj osredotočen na podnebje. Podjetja želijo biti vodilna na področju korporativnega državljanstva in pokazati vodenje okolja, pri čemer je trajnost prednostna naloga s prizadevanjem za nič emisij. Namesto da bi samo kupovala zeleno električno energijo iz omrežja, želijo podjetja narediti naslednji korak in doseči bolj neposreden trajnostni učinek, tako da omogočijo proizvodnjo te nove zelene električne energije kot dodatek k mešanici energetskih virov.
Power banking kot ključno orodje
Glavna pomanjkljivost sončne energije je, da je brez možnosti shranjevanja električne energije omejena na dan, ko sije sonce. Vendar pa s povezovanjem s power banki proizvodnja in poraba sončne energije ni več treba potekati hkrati. Na ta način je mogoče povečati velikost solarne instalacije, da pokrije večji delež celotne porabe električne energije na lokaciji, kar poveča tako prihranke kot vrednost trajnosti.
Solarni trg
V Evropi je solarni trg lani doživel več kot 100-odstotno rast in ne kaže, da se bo kmalu upočasnil.
Poleg večje osredotočenosti na trajnost je ključno gonilo tega razvoja seveda izboljšanje stroškovne konkurenčnosti. V samo desetih letih je povprečna cena sončnih kolektorjev padla za 90 % (vir: Lazard). Izboljšana in popolnoma standardizirana zasnova sistema v kombinaciji z digitalnim delovanjem in vzdrževanjem dodatno podpira stroškovno konkurenčnost in rast trga.
Drugi dejavnik hitre rasti evropskega solarnega trga je bil model solarne kot storitve, imenovan PPA (“Pogodba o nakupu električne energije”). Ta poslovni model omogoča podjetjem dostop do prednosti prehoda na solarno energijo brez težav, tveganja ali potrebe po vezavi lastnega kapitala. V PPA dobavitelj financira, gradi in upravlja sistem sončne energije, odjemalec pa kupuje proizvedeno električno energijo, običajno v 10-25 letih. Sončni sistem je lahko nameščen na strehi stranke ali na lokaciji zunaj lokacije (“sončni park”). Posledica tega je dolgoročno partnerstvo, ki za dobavitelja ustvarja vrednost za kupca v prihodnjih letih, to pa kupcu ponuja novo ustvarjanje vrednosti, saj vedo, za kaj je poskrbljeno zanj v prihodnjih letih.
Kakšna je torej prihodnost na tem področju? S fleksibilnostjo shranjevanja in računalniško močjo strojnega učenja je naslednji korak na tem trgu, da se model kot storitev do konca in lahko zagotovi končni učinek v smislu prihrankov za stranko. Podatki so danes na voljo, zdaj pa je treba dodati analizo podatkov in digitalna orodja, da bi lahko optimizirali in napovedali prihranke strank. Danes nismo tukaj, ko pa se bo to zgodilo, bo pozitivno motilo energetske trge in nam omogočilo, da še pospešimo pot do nič emisij.